Majorarea veniturilor

Pentru cei cu venituri excesiv de mari, majorarea nu are nici un impact în raport cu inflația !
Constituția României Art. 47 – Nivelul de trai

(1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.
(2) Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetăţenii au dreptul şi la măsuri de asistenţă socială, potrivit legii.  La bugetul asigurărilor sociale de stat, prin proiectul de act normativ, se propune majorarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat cu suma de 545.978 mii lei, prin diminuarea veniturilor curente ale sistemului public de pensii cu suma de 1.423.563 mii lei datorată în principal încasărilor din contribuţia de asigurări sociale datorată de asiguraţi.

Influenţa negativă se datorează, în principal, efectului generat de indicatorii realizaţi ai pieţei forţei de muncă de 14,8% (în perioada ianuarie-septembrie 2019/2018, efectivul salariaţilor din economie a crescut cu 1,1% iar câştigul salarial mediu brut a crescut cu 13,6%) faţă de estimarea iniţială de 18,6% avută în vedere la elaborarea proiecţiei veniturilor din cadrul legii bugetare anuale. În estimarea contribuţiilor de asigurări sociale, au fost anulate efectele de runda a doua generate în economie de aplicarea mecanismului de restructurare a obligaţiilor bugetare instituit de Ordonanţa Guvernului nr. 6/2019.

Subvenţia acordate de la bugetul de stat va fi majorată cu 1.975.876 mii lei, în timp ce veniturile sistemului de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale vor fi diminuate cu suma de 6.335 mii lei.

Această diminuare se datorează scăderii contributiei asiguratorii în muncă, pe fondul diferenţei indicatorilor realizaţi ai pieţei forţei de muncă de 14,8% (în perioada ianuarie-septembrie 2019/2018, efectivul salariaţilor din economie a crescut cu 1,1% iar câştigul salarial mediu brut a crescut cu 13,6%) şi estimarea iniţială de 18,6%.

Cheltuielile bugetului asigurărilor sociale de stat aferente sistemului public de pensii vor fi majorate cu suma de 552.313 mii lei datorată creşterii alocaţiilor bugetare la titlul ”Cheltuieli de personal” cu suma de 3.313 mii lei pentru plata integrală a drepturilor salariale până la finele anului, titlul ”Bunuri şi servicii” cu suma de 14.000 mii lei pentru asigurarea sumelor necesare pentru distribuirea drepturilor de pensie şi la titlul ”Asistenţă socială” cu suma de 536.000 mii lei pentru asigurarea plăţii integrale a drepturilor de pensie pe luna decembrie, iar alocaţiilor bugetare la titlul ”Active nefinanciare” vor fi diminuate la 1.000 mii lei.

Cheltuielilor bugetului asigurărilor sociale de stat aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale cresc cu suma de 187 mii lei în urma creşterii alocaţiilor bugetare la titlul ”Cheltuieli de personal”.

Majorarea cu procent este discriminatorie .
O majorare cu sumă fixă de 500 lei pentru toată lumea, inloc de 40% ar fi ok și pentru cei cu pensii calculate la venitul de acum 70 de ani !!!
O majorare cu 500 lei, ar fi o gură de oxigen și pentru defavorizați, dar și pentru Buget !
Majorarea cu 500 lei, ar face Economia să duduie pe consum ! Pornirea Economiei pe investiții este mai greu sau aproape imposibil, din moment ce 30 de ani nu a fost posibil !
Majorarea cu procent este discriminatorie și datorită raporturilor excesiv de mari între Venitul Minim și Venitul Maxim (de la 70.000 la 700 lei, raportul este cam 100 de ori) . Dacă facem un calcul informal, la o majorare cu 40%, însemnă că la 70 mii mai adăugăm 28 mii, iar la 700, mai adăugăm 280 lei, adică veniturile devin 98.000 lei și respectiv 980 lei !
O majorare cu 500 lei, ar fi o gură de oxigen și pentru defavorizați, dar și pentru Buget !
Știi ce înseamnă o majorare cu 40% la extreme ?
Cel cu venituri de 70.000  lei, mai primește 28.000 lei, iar cel cu venituri de 700 lei, mai primește 280 lei.
Ca o concluzie, majorarea cu procent, adîncește și mai mult diferența dintre Venitul Max Și Venitul Min !

Majorarea veniturilor se datorează evoluţiei încasărilor din contribuţia asiguratorie pentru muncă pentru fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale. Potrivit legislaţiei actuale, din contribuţia asiguratorie pentru muncă 29% se repartizează la bugetul asigurărilor pentru şomaj, respectiv 17% ca venit al sistemului asigurărilor pentru şomaj şi 12% ca venit la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale. Suplimentar acestei repartiţii, se încasează şi contribuţia asiguratorie pentru muncă pentru fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale datorată de salariaţii din domeniul construcţiilor.

Cheltuielile bugetului asigurărilor pentru şomaj aferente sistemului asigurărilor pentru şomaj vor fi majorate cu 48.000 mii lei, datorată majorării alocaţiilor bugetare la titlul ”Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, cu suma de 24.000 mii lei pentru asigurarea sumelor necesare plăţii măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă care se asigură din fonduri europene; titlul ”Asistenţă socială”, cu suma de 24.000 mii lei pentru plata măsurilor de stimulare a ocupării forţei de muncă şi a indemnizaţiilor pentru şomaj pe luna decembrie.

Excedentul sistemului asigurărilor pentru şomaj se diminuează cu 176.660 mii lei iar cel al fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale se majorează cu 220.532 mii lei.

A doua rectificare bugetară pe anul 2019, propusă prin acest proiect de act normativ, are în vedere gradul de utilizare a creditelor aprobate în bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul asigurărilor pentru şomaj pe primele 10 luni ale anului 2019; evoluţia unor indicatori care au stat la baza fundamentării celor două bugete; asigurarea fondurilor necesare plăţii integrale a drepturilor de pensie în luna decembrie a.c.; asigurarea fondurilor necesare plăţii drepturilor salariale pentru personalul caselor judeţene de pensii; asigurarea fondurilor necesare transmiterii drepturilor de pensie la domiciliul beneficiarilor; asigurarea fondurilor necesare plăţii integrale a indemnizaţiilor pentru şomaj în luna decembrie precum şi a măsurilor active de stimulare a ocupării forţei de muncă; se impune rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2019, aprobat prin Legea nr.47/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pentru corelarea planificării bugetare cu evoluţia indicatorilor macroeconomici şi execuţia bugetară.

Autor: Alecse

My passion for Electronics

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *